Heidi Frydenhaug til Thundercar

H_Frydenhaug_14_okt
Jente i Farta – Heidi Frydenhaug har tatt et kjempesteg mot å oppfylle sin store drøm.

Helt siden Heidi satt i en Thundercar for første gang har hun jobbet med en klar målsetting for å komme til start mot førerne i NTCC/DTC.

2014 sesongen har Heidi brukt til å samle flere sponsorer og bygd opp gode relasjoner til disse. Når hun nå er klar til å ta neste steg så har hun da et godt forhold til sine kjerne sponsorer og tar de med seg i den videre satsningen. Etter en del møter med disse, så er første steg på plass og en stolt Heidi har gått til innkjøp av sesongens vinner bil i DTC, Casper Elgaard’s Mustang. Og det er denne Mustangen hun skal klatre inn i når sesongen starter i slutten av April 2015.

 

Nå er det fullt fokus på videre sponsor arbeid for å få på plass resten av driftsbudsjett, mens Elgaard Motorsport bruker bilen i forskjellige Sponsor oppdrag frem til 16 november. Så i slutten av November blir det tur til Danmark for å overta bilen, som nok er den mest optimale bilen akkurat nå.

Det er veldig deilig å ha kommet til samme punkt som de etablerte førerne, og ha bilen og opplegget på plass. Nå kan jeg også fokusere 100% på driftsbudsjettet, og etter hvert få bekrefte den endelige satsningen for 2015, sier Heidi.

NTCC har en bevist satsning på å få frem profiler for å trigge interessen fra den vanlige publikummer og media, noe som vi har hatt stor suksess med, spesielt da med Molly Pettit. Det blir på samme måte spennende å jobbe med Heidi fremover, Heidi som har masse kjøreerfaring å bygge på. Hun kjørte gokart opp igjennom klassene fra hun var 10 til hun var 20 år, gikk så over til 4 år i Seven Racing og har de to siste årene kjørt Clio i GT. Så etter 16 år i Racing tar hun steget over i NTCC/DTC og det blir veldig interessant å følge hennes utvikling utover sesongen etter hvert som hun finner seg til rette i bilen og blir venn med girkassen. Alle bilene hun har kjørt så langt har hatt sekvensiell giring, så da blir det en utfordring å få jobbet inn i refleksene at girstangen skal forflyttes sideveis også