2. NM runde i Aremark – Crosskart

Norgesmesterskapet og Norgescupen fortsatte hos NMK Aremark med 120 deltagere til start.

I Norgescupen for klasse 1 var det Oliver Sandvoll fra NMK Hamar som sammen med klubbkamerat Emma Øverland Jensen som var best etter innledende omganger. Og det var Sandvoll som kjørte best i A-finalen og kunne passere målstreken først. Han vant foran Daniel Veland Skeie fra NMK Vikedal og Herman Lauritzen-Henriksen, også han fra NMK Hamar. Sandvoll leder dermed norgescupen, men bare 1 poeng foran Skeie og Lauritzen-Henriksen som har like mange poeng.

Jørgen Sørlie (NMK Aremark), Magnus Bakken (NMK Valdres) og Alvin Brøderud (NMK Gardermoen) ble nummer 1, 2 og 3 på første løpet på Finnskogbanen i klasse 2, Dette gjentok de i Aremark og dette er dermed også stillingen i NM for klassen.

I klasse 3 kjørte Adine Svartås veldig bra på hjemmebane og etter innledende omganger lå hun som nummer 2, etter Ola Ulland fra NMK Kongsberg. Men i finalen ville Svartås et steg opp, hun kjørte best i finalen og vant til slutt løpt foran Isak Stjern Rød fra NMK Grenland og Ferdinan Hjertstedt, også han fra NMK Aremark. Dette var Adine sin første seier i Crosskart og med den seieren ligger Svartås først i NM-sammendraget foran Ulland og Stjern Rød som begge bare er 1 poeng bak Svartås.

Jonas Sørlie fra NMK Aremark gjorde rent bord på første NM-runde i klasse 4, og det fortsatte han med i Aremark. Han vant foran Sebastian Myhr Bjerkli fra NMK Hell Motorsport og Sondre Brendryen fra NMK Melhus. Sørlie leder NM foran Jens Bønøgård fra NMK Aremark og Brendryen.

I Extreme Junior var det veldig jevnt etter innledende omganger mellom de 4 beste.  Det var Theo Johansen fra NMK Solør som kunne kjøre først over må i A-finalen foran Sebastian Riise Nærum fra NMK Grenland og Sebastian Isaksætre fra KNA Solør Motorsport. Johansen leder i NM-sammendraget foran Isaksætre og Mats Husebæk fra KNA Solør Motorsport, som vant første NM-runde.

 

Thomas Murstad, NMK Seljord, Espen Isaksætre, KNA Solør Motorsport og Ole Kristian Spilling NMK Konsmo, kjører mye Crosskart om dagen da de deltar både i RallyX og NM Crosskart. Dette betaler seg i gode resultater. De lå helt jevnt etter innledende omganger, men i finalen var det Murstad som trakk det lengste strået, som han også gjorde på Finnskogbanen. Han vant foran Isaksætre og Spilling. I NM-sammendraget leder Murstad foran Isaksætre og med Dennis Vik fra NMK Konsmo på tredjeplass.

Resultater fra løpet

Poengstilling NM og NC

Neste NM-runde arrangeres av NMK Melhus 27.-28. juni

Bilder hentet fra Facebook-sider.