Denne helgen ble Mads Siljehaug sendt til Budapest av sitt Tyske team Reiter Engineering, for å kjøre et løp i European Series GT4 på Hungaroring sammen med co-driver Gottfried Pilz fra Østerrike. Det var et stort startfelt denne helgen med 44 biler til start.
Kvalifisering.
Pilz kjørte første kvalifiseringsrunde for løpet på lørdag. Han kjørte veldig bra og kvalifiserte til fjerde beste rundetid som ga startposisjon nr. 4 på løpet lørdag.
Siljehaug kjørte andre kvalifiseringsrunde for løpet som skulle gå søndag og det var noen runder det luktet svidd av. Han satte tre runder som alle var bestetid, men alle ble annulert da han hadde vært utenfor banebegrensningen eller at det hadde vært gulflaggsone da runden ble satt. Dermed fikk han kun sin fjerde beste runde godkjent, men den var også god så han fikk startposisjon nr. 4 på løpet søndag.
1.løp lørdag
Co-driver Pilz startet fra startspor fire og skulle kjøre den første halvtimen. Han kjørte sikkert og godt fra start og kom seg gjennom den avgjørende startrunden og klarte å holde posisjonen uten uhell. Han kunne kjøre inn til sjåførbytte på femte plass etter 30 min kjøring. Så startet dramatikken og det som avgjorde hele løpet, for mens sjåførbytte foregikk så begynte det å styrtregne. Etter at sjåførbyttene var unnagjort kom safetycar ut på banen da det ble uforsvarlig å kjøre og løpet ble avbrutt da det gjensto ca 10 min av løpet og sluttresultatet ble som etter sjåførbytte og Siljehaug og Pilz ble nr. 4
2.Løp søndag
Siljehaug skulle starte og kjøre første delen fra startposisjon fire. Rett før løpet skulle starte begynte det å regne. Nå ble det meget hektisk og forskjellige strategier ble bestemt fort. De fleste byttet til regndekk og antok regnet ville vedvare, mens andre mente regnet ville stoppe og banen etterhvert ville tørke opp og satset på slicksdekk uten mønster.
Siljehaug startet på regndekk og hadde en veldig god start og kom ut fra de første avgjørende svingene ut som nummer to bak lederbilen. Han lå tett opptil lederbilen og ventet bare på en mulighet for å kjøre forbi. Etter to runder passerte Siljehaug lederbilen i en lang yttersving og opparbeidet seg fort en ledelse på fem, seks sekunder. At teamet hadde kalkulert med mere regn, skulle nå vise seg å bli feil da regnet stoppet og banen tørket opp. Det førte til at regndekkene ble utslitt og totalt ubrukelige, mens de som gamlet på slicks fikk nå en stor fordel. Siljehaug sine dekk ble på slutten totalt utslitt, men han holdt hodet kaldt og klarte å holde seg på banen frem til pit vinduet åpnet og de kunne bytte sjåfør og dekk.
Co- driver Pilz kjørte veldig godt og sikkert i et løp som ble veldig vanskelig da det begynte å regne igjen, men med god og stabil kjøring sikret han pallen og 3. plass.