Det har vært jobbet intenst over lenger tid med en tiltakspakke og kommersialisering av RallyNM.
Et viktig elementet i denne forbindelsen har vært å få på plass en engasjert og entusiastisk mediepartner, og etter en tids forhandlinger er vi veldig glade for å ha fått på plass en avtale med VG og kanalen VG+.
VG+ har laget et spesialtilbud for alle oss bilsport interesserte.
Les også mer om denne saken på VG
VG er et av de største mediehusene i Norge med bl.a. over 1.3 mill digitale lesere hver dag. VG er en av avisene som har lansert +abonnement og har I dag over 180 000 brukere, noe som gjør VG+ til Norges nest største +avis.
Dette blir en av de største satsningene til VG+ og de vil bidra med store ressurser for å skape et bra og troverdig produkt som er interessant for seere , lesere, utøvere, arrangører, publikum og potensielle sponsorer. Det vil bli redaksjonelt stoff i VG også utover selve TV-sendingen. Allerede i dag er det en sak i VGs papirutgave om Rally-NM, og det vil bli mange saker på VG Nett.
Generelt er det sviktende seertall på ordinær lineær TV hos alle de tradisjonelle TV-distributørene og Norsk Bilsport må tilpasse seg nye seervaner for å nå publikum. Så det å legge tilgangen til sendingene til en abonnementløsning er et viktig valg i en tid hvor TV-hverdagen er i stor endring og består av mobiltelefon, nettbrett, smart TV og laptop. Dette gjør det veldig enkelt å benytte streaming-TV …du kan se hva du vil, når du vil (”TV on demand”).
Vi i NBF gleder oss veldig til samarbeidet og ser frem til de kommende NM rundene i rally med start i Sigdal 19.januar.