Viaplay har inngått et samarbeid med Formel 1-mester Max Verstappen, som gjør at den nederlandske superstjernen vil medvirke i eksklusivt Viaplay-innhold. Verstappen blir også Viaplay-ambassadør i samtlige markeder der Viaplay har Formel 1-rettigheter.
I desember 2021 ble Red Bull-fører Max Verstappen historisk som den første hollender til å vinne Formel 1-verdensmesterskapet. Tittelen topper en ekstrem fremgang for 24-åringen, som er den yngste føreren og løpsvinneren i Formel 1. I Nederland ble han kåret til årets idrettsperson.
I mars starter den nye Formel 1-sesongen, der Verstappen skal forsøke å forsvare tittelen. Det gjør han som Viaplay-ambassadør, etter å ha inngått en flere år lang avtale med strømmeselskapet. Fansen kan nå se frem til unikt dokumentarmateriale der Verstappen avslører hemmelighetene rundt hvordan man overvinner de tøffeste Formel 1-banene, i tillegg til fascinerende innblikk i stjernens liv.
– Jeg ser virkelig frem til det spennende partnerskapet med Viaplay, siden våre ambisjoner om å bli best innen våre egne områder matcher hverandre. Det vil bli flott å jobbe med Viaplay sine profesjonelle onsite-reportere som David Coulthard, Mika Häkkinen og Tom Kristensen. Jeg er sikker på at deres erfaring som tidligere toppførere vil bli svært nyttig. Det er fantastisk at jeg nå vil kunne nå ut til mange fans med unikt innhold som vi skal skape sammen, sier Verstappen.
– Max Verstappen og Viaplay er en perfekt match. Vi er en verdensleder innen strømming av sport og på god vei til å vise mer enn 100.000 direktesendte timer hvert år og med en portefølje ingen kan matche, samtidig som Max sine ekstreme ferdigheter har tatt ham til toppen av verdensmesterskapet. Og vi er klare for å akselerere ytterligere! Vi gleder oss til å samarbeide tett med den talentfulle og karismatiske superstjernen, sier Anders Jensen, President og CEO i NENT Group.
Det er imidlertid ikke bare Verstappen som gjør seg klar til en ny sesong i førersetet. Det samme gjør norske Dennis Hauger, som har ambisjoner om å kjøre Formel 2 i 2022, etter å ha vunnet fjorårets Formel 3-mesterskap. Foreløpig er ingenting bekreftet, det er forventet at detaljene vil bli offentliggjort i løpet av kort tid.
Sportssjef i NENT Norge, Kristian Oma, forteller at satsingen på Formel 1 trappes betydelig opp her til lands. Mangeårig Viaplay-ekspert og kommentator Atle Gulbrandsen blir med videre, og Formel 1-sendingene flytter inn i et større studio.
– Vi går inn i tidenes satsing på Formel 1 i Norge. Vi skal nå ta i bruk et av våre store studioer, og kommer til å investere betydelig rundt innhold. På grunn av at NENT har Formel 1-rettighetene i ni forskjellige land, blant annet i både Nederland og Finland – vil vi også få en buffet med unikt innhold via våre brødre og søstre i andre europeiske land. Og når vi vet at 5,2 millioner nederlendere fulgte siste Grand Prix-sending, sier det seg selv at Viaplay nå skal ta et kvantesprang rundt sin satsing på Formel 1. Vi vil samtidig også spisse produktet rundt Formel 2 og Dennis Haugers vei mot stjernehimmelen, og tror motor og Viaplay nå setter kursen mot en utrolig spennende fremtid, sier Oma.
Viaplay viser alt av Formel 1, Formel 2 og Formel 3, samt en rekke andre bilsporter. Strømmeselskapet har Formel 1-rettighetene i samtlige nordiske land, samtlige baltiske land, samt i Nederland fra 1. mars 2022 når Viaplay lanseres der.