Informasjon fra Rallycrosseksjonen

Norgesmesterskap og Norgescup 2025

10.-11. mai NMK Hell Motorsport

7.-8. juni  NMK Konsmo

21.-22. juni KNA Solør Motorsport

23.-24. august Indre Østfold Motorsport

13.-14. september NMK Gardermoen

§ 309 Teknisk reglement Rallycross Supernasjonal

Pkt. 3.1.5 Restriktor

Det ble varslet i 2024 reglementet at seksjonen forbeholdt retten til å endre størrelse på restriktor dersom man fant dette nødvendig. En arbeidsgruppe bestående av motorbyggere, teknisk ansvarlig i seksjon og NBF har jobbet med dette.

Arbeidsgruppen bestod av:
Alf-Aslak Engh
Jon Anders Reinertsen
Oskar Lund
Magne Svardal
Tommy Kristiansen

Oppgaven gruppen hadde:
• Finne løsninger for fremtidens motorer uten å gjøre dagens motorer verdiløse.
• Vi må motivere, inspirere til at både sugemotorer og turbomotorer kan leve i en slags harmoni.

Seksjonen har vedtatt innspillet fra gruppen og at dette vil gjelde fra og med 2025.

Maksimum indre diameter på restriktoren:

Klasse 1: 32 mm
Klasse 2: 34 mm
Klasse 3: 38 mm
Klasse 4: 42 mm

Vekt biler med Turbo:
Klasse 1 og 2 er det kun 1 vekt pr klasse så denne blir uendret
Klasse 3: 1130 kg
Klasse 4: 1200 kg minimum uansett beregnet volum. Over 3000ccm beregnet volum følges vekten som er i tabellen.

Endringer 2026

Fra og med 2026 vil det komme endring i 3.7 Transmisjon – sluttutveksling – differensial
Ytterligere begrensninger som forhindrer traction control. Dette vil varslet i detalj i reglementet for 2025.