Besøksrekord for Oslo Motorshow

Over 43.500 bilentusiaster besøkte jubileumsutgaven av Oslo Motor Show i helgen. Så arrangørene noterte seg for den niende publikumsrekorden i motorshowets tiårige historie.

– Det gikk akkurat så bra som vi hadde håpet, smiler prosjektleder i Norges Varemesse, Tommy Larssen, fornøyd.
– Årets innhold toppet alle tidligere utgaver av Oslo Motor Show. Det satte publikum pris på siden det kom tre tusen flere besøkende i år enn i fjor. Forrige publikumsrekord, satt i 2017, var på 41.848 besøkende. I år kom det 43.517 personer innenfor dørene, presiserer Larssen .

Messegeneralen er tydelig på at han skylder mange en stor takk. – Vi har gjort mye riktig i forberedelser og markedsføring. Men jeg kan ikke få understreket nok hvor viktige utstillerne, klubbene, de frivillige, ansatte og funksjonærene er for at utstillingen har så bred appell. Uten deres enorme innsats både før og under arrangementet, hadde utfallet blitt et helt annet. Jeg er svært takknemlig, sier Larssen. En spesiell takk sender han til alle motor-entusiastene som bruker tusenvis av timer og mye penger på å bygge flotte kjøretøy, som de i sin tur låner ut til motorshowet.

Tommy Larssen blunker lurt nå vi spør om han har noen planer klare for Oslo Motor Show 2020.

– Vi vet at vi får noen helt ekstraordinære utstillingsobjekter i oktober neste år. Om vi klarer å matche årets rekordbesøk vet jeg ikke. Men vi skal prøve, avslutter han.

Norsk Bilsport hadde stand på Oslo Motor Show med ekstra fokus på Simaltor-bilsport. Hele åtte simulatorer var på plass og det var mulighet for publikum å prøve seg. På lørdag var også de beste fra årets SimRacing Grand Prix på plass for å ha et eget race som ble direktesendt på TV også. Ellers var Frode Skaar på plass med elektriske crosskart som tiltrakk seg mye oppmerksomhet fra de yngste.

Oslo Motor Show arrangeres i samarbeid mellom Förlags AB Albinsson & Sjöberg og Norges Varemesse.