Informasjon fra kartingseksjonen

Informasjon fra kartingseksjonen

Endringer for 2020

Justeringene har ingen konsekvenser for det generelle regelverket, kun tekniske forbedringer.

Avtale med OTK Kart Group S.r.l
Vår 5+5-års avtale løper videre med OTK for levering av Vortex motorer til Klassen Junior 125. Motoren vi bruker i dag, ROK Junior, vil bli komplettert av en oppgradert versjon ROK GP Junior. Det er samme motor men med en annen sylinder og et enklere eksosanlegg. Ytelsene er like/tilsvarende for begge versjonene.

Senior 125 – Komplettering i Senior segmentet
Som dere sikkert også har registret er det liten deltagelse i Senior segmentet for de arrangørene som ikke har fått tildelt en Cup fra merkescup promotorene (IAME, Rotax og ROK). For å gi et bredere tilbud har vi besluttet å sette opp en felles Senior 125 klasse. I motsetning til Production som vi hadde for noen år siden blir Senior 125 begrenset til de aktuelle 125ccm motoren som allerede er i bruk, IAME X30, Rotax FR125, ROK (dagens Juniormotor med annen eksosflens) og ROK GP. Konseptet er allerede gjennomført bla. i NMK Sommercup med god deltagelse og godt resultat.

Forgassere Cadetti og Mini NorSwift
IAME og SK Service har gjennom sesongen testet alternative forgassere til klassene Cadetti og Mini. Forgasserne vi bruker i dag har vist seg å ikke holde mål kvalitetsmessig så det vil komme en forgasser til diss klassene. Det vil sannsynligvis bli en Tillotson membranforgasser men det er et produkt fra Racing serien til Tillotson som har en helt annen kvalitet og stabilitet.

Vi tester også turtalls-sperrer både til Cadetti og Mini men resultatene av testingen er ikke klar enda så det vil vi komme tilbake til.