Etter en strålende sesong med tett kamp om sammenlagtseieren avsluttet Dennis Olsen Porsche Supercup-sesongen med to tredjeplasser i Mexico.
Før helgens to løp skilte det tre poeng mellom Dennis og ledende Michael Ammermüller i sammendraget. Det betød at Dennis var nødt til å få en bedre plassering enn tyskeren i begge helgens løp, men slik gikk det dessverre ikke.
I lørdagens løp startet Dennis i pole position, men ble forbikjørt av Matt Campbell og Ammermüller inn i den første svingen. Han presset tyskeren hele løpet, og var ved flere anledninger nære å komme seg forbi. Til slutt ble det imidlertid en tredjeplass i det første løpet.
– Jeg hadde et høyere tempo enn ham, men han kjørte veldig defensivt gjennom hele løpet. Når han heller ikke gjør noen feil ble det vanskelig å komme seg forbi, sier Olsen.
Med lørdagens tredjeplass var det en del mer som måtte klaffe i sesongens siste løp for at Dennis skulle bli sammenlagtvinner, og fra tredje startposisjon med Ammermüller og Campbell ble det litt for vanskelig. Helgens andre tredjeplass gjorde at Dennis ble nummer to sammenlagt i mesterskapet, men han henger på ingen måte med hodet av den grunn.
– Dette har vært en helt fantastisk sesong, og jeg har bevist for alle at jeg kan konkurrere i toppen av en av verdens aller tøffeste racingserier. Jeg gikk inn i helgen med lave skuldre, og selv om jeg gjorde alt jeg kunne for å vinne kan jeg ikke være skuffet med dette resultatet, sier han.
Nå skal Olsen ta seg en velfortjent pause etter en hektisk sesong – før forberedelsene frem mot neste år begynner. Akkurat hva som skjer da er fortsatt uklart, men Dennis Olsen blir garantert et navn å regne med i toppen av internasjonal racing også neste år.
– Jeg vet at Porsche er fornøyd med resultatene jeg har levert denne sesongen, men hva som skjer neste sesong er ikke helt avgjort enda. Porsche har et stort motorsportprogram og flere nivåer av tilknyttede førere, sier han.
Olsen har nå vært en del av Porsches juniorsatsing i to sesonger, og den tyske bilfabrikanten har i tillegg både det som kalles Young Professionals og rene fabrikksførere i stallen.