Mads Østberg undertegnet i løpet av helgen en avtale med M-sport for neste sesong. Mads vil kjøre den nye Ford Fiesta WRC i sesongen 2011, med start i Rally Sweden, og vil inngå i M-sports fabrikksstruktur. Jonas Andersson fortsetter i sin rolle som co-driver.
-Akkurat hvilken struktur jeg skal kjøre under er ikke avklart, fordi føreroppsettet til M-sport foreløpig ikke er avklart. Men jeg er veldig glad for at min situasjon sportslig sett er klar, og at jeg får kjøre en topp konkurransedyktig bil for første gang i karrieren. Hvem jeg da kjører i team sammen med er av mindre betydning for meg, sånn jeg ser det akkurat nå, sier Mads i en kommentar.
Morten Østberg kan fortelle at det i tillegg er inngått en avtale om team-samarbeid mellom Adapta Motorsport og M-sport.
-Vi kommer til å jobbe tett med M-Sport for å selge, serve og drifte M-sports produkter i det Skandinaviske marked. Fabrikken har et enestående produktspekter med vinnerbiler i R2, Super 2000 og de vil garantert komme opp med en vinnerbil i nye WRC også. Det er ingen andre produsenter som kan måle deg med M-Sports produktspekter. Vi er stolte over den tillit vi har fått gjennom avtalen og ser virkelig fram til samarbeidet, som starter omgående.»
En del av avtalen går ut på at Adaptas mekanikerteam vil inngå i M-sports mekaniker set up på alle VM-løp. Adapta vil på den måten oppnå den høyeste kompetanse for service og reparasjon av biler for sine Skandinaviske kunder. Mekanikerne vil gjennomgå en grundig opplæring ved M-sports fabrikk i Cockermout, nær Carlisle i Nord-Vest England, i januar 2011. De vil bl.a. være med på byggingen av Mads’ bil for Rally Sweden.
Mads vil som tidligere år kjøre de NM-løp som han klarer å passe inn. Det er ikke avklart om hva slags bil han vil benytte i NM, men teamet jobber med saken, og vil komme tilbake til dette så snart det er avklart.