Norgesmesterskap og Norgescup 2025
10.-11. mai NMK Hell Motorsport
7.-8. juni NMK Konsmo
21.-22. juni KNA Solør Motorsport
23.-24. august Indre Østfold Motorsport
13.-14. september NMK Gardermoen
§ 309 Teknisk reglement Rallycross Supernasjonal
Pkt. 3.1.5 Restriktor
Det ble varslet i 2024 reglementet at seksjonen forbeholdt retten til å endre størrelse på restriktor dersom man fant dette nødvendig. En arbeidsgruppe bestående av motorbyggere, teknisk ansvarlig i seksjon og NBF har jobbet med dette.
Arbeidsgruppen bestod av:
Alf-Aslak Engh
Jon Anders Reinertsen
Oskar Lund
Magne Svardal
Tommy Kristiansen
Oppgaven gruppen hadde:
• Finne løsninger for fremtidens motorer uten å gjøre dagens motorer verdiløse.
• Vi må motivere, inspirere til at både sugemotorer og turbomotorer kan leve i en slags harmoni.
Seksjonen har vedtatt innspillet fra gruppen og at dette vil gjelde fra og med 2025.
Maksimum indre diameter på restriktoren:
Klasse 1: 32 mm
Klasse 2: 34 mm
Klasse 3: 38 mm
Klasse 4: 42 mm
Vekt biler med Turbo:
Klasse 1 og 2 er det kun 1 vekt pr klasse så denne blir uendret
Klasse 3: 1130 kg
Klasse 4: 1200 kg minimum uansett beregnet volum. Over 3000ccm beregnet volum følges vekten som er i tabellen.
Endringer 2026
Fra og med 2026 vil det komme endring i 3.7 Transmisjon – sluttutveksling – differensial
Ytterligere begrensninger som forhindrer traction control. Dette vil varslet i detalj i reglementet for 2025.