Klassen Prototype ble innført da Christer Gislerud dukket opp med en sportsvogn av typen Stealth med en V8-motor på Rudskogen i helgen. Han var raskest under åpningsløpet.
Man mente at Gisleruds bil var for ekstrem for GT-klassen, og dermed fikk han egen klasse med betegnelsen Portotype, men han kjørte sammen med GT1 og GT2. Han vant det første av de to løpene.
Totalt var det 53 biler med totalt i GT-klassene på den nye Rudskogen, og på den lange banen fikk GT-førerne virkelig slippe seg løs.
I kvalifiseringen var det ikke Christer Gislerud som var raskest, men Pål Richard Eidsvold, fulgt av Roger Hermansen og Gislerud.
I første løp i GT1 og GT2 var det Gislerud som krysset mållinjen først, fulgt av Hermansen og Eidsvold. Haavard Lien startet bakerst, men gjorde en imponerende opphenting og kom i mål som fjerdemann.
I GT2 vant Bjørnar Aas foran Nils Hafnor og Rune Ydstebø.
I andre løpet tok Eidsvold hånd om ledelsen tett fulgt av Hermansen og Christopher Ødegaard. Gislerud fikk stopp under oppvarmingsrunden, men kom i gang bakerst og startet opphentingen. Etter fire runder ble løpet rødflagget på grunn av et strømbrudd som slo ut tidtakingen.
I omstarten tok Hermansen ledelsen foran Ødegaard og Gisle Valen. Joakim Ottersen blandet seg etter hvert inn i tetstriden. Christopher Ødegaard ble vinner foran Hermansen og Ottersen.
I GT2 hadde Bjørnar Aas en hard kamp med Runde Ydstebø. Aas kom ikke forbi, og valgte da et tidlig depotstopp. Da Ydstebø gjorde sitt stopp kom Aas seg til tet, og vant foran Ydstebø og Jørgen Skau.
Christer Gislerud, som hadde end el trøbbel med sin bil, noterte 1.24,369 på sin beste runde, og det er dermed banerekord.
I GT3 og GT4 var det til sammen 33 biler med. André Falkenhaug var raskest på kvalifiseringen i en Ginetta G50 foran Anders Ringstad og Henry Rorgemoen. Falkenhaug vant lørdagens sprintrace overlegent, foran Per Chr. Wienche og Bjørn Tvedt.
0I GT4 kjørte Lars Faale seg opp fra siste startspor til seier, foran Rolf Braathen og Frode Egeland.
I det andre løpet dro Falkenhaug fra det øvrige feltet, men han fikk problemer og falt tilbake. Wiencke overtok ledelsen, men hadde Tvedt i ryggen. Wiencke lykkes i å holde unna, og vant foran Bjørn Tvedt og Gisle Kverneland. I GT4 kontrollerte Lars Faale og vant foran Rolf Braathen og Frode Egeland akkurat som i første løp.