En teknisk feil gjorde at det allikevel «bare» ble 2. plass.
På den 7. fartsetappen lakk all bremsevæske ut, og de siste 2/3 av etappen ble gjort uten bremser. Det ble mange sekunder tapt, og Mads endte helt nede på 11. plass på den etappen. Da var det 2 etapper igjen før de kunne kjøre inn på service, og få fikset bremsene der. En god mekanikerjobb fra Mads og Torstein på transporten mellom prøvene, gjorde at de fikk ordnet bremser foran, blokkerte tilførselen bak,
og vant de 2 neste prøvene kun med forbremser.
Alt i alt dette løpet vant Mads og Torstein 12 av 16 etapper.
«Jeg er fornøyd med kjøringen,» forteller Mads. «Skoda har dominert WRC2 og R5 (bilklassen) i all tid, og de hadde sin beste sjåfør her. Vi overtok en bil som har hatt store utfordringer og som ikke har levert noe som helst på low-grip tidligere. Sammen med fabrikken har vi testet oss fram til noe som går fort, uten at vi har nye deler på bilen, bare brukt det vi har. Nye deler kommer senere, og da blir bilen enda bedre. Vi har absolutt tempo til å vinne, og kjører raskest på de fleste fartsetappene, så jeg er ikke fornøyd med at vi blir nummer 2. På siste dag, mens det er full fight mellom Seb Ogier og Seb Loeb om viktige plasseringer,(2. eller 3. plass), er vi mindre enn 1,5 sekunder langsommere pr. km enn beste WRC bil på vårt beste. Det er jeg veldig fornøyd med – bilene tatt i betraktning.» avslutter Mads.
Neste løp for Mads og Torstein er rally Portugal fra 30. mai til 2. juni.