Pressemelding: Hasdal til topps

Olav Haugen Hasdal gikk helt til topps i NM-runden i drifting på Starmoen. Les mer i denne pressemeldingen fra Hasdal.

Når det kjempes mot Norges Eliten, er det ingen selvfølge å trekke det lengste strået. Beinhard konkurranse, noe som gjør det ekstra givende å gå helt til Topps! Her tar jeg av meg MØSSA`n for at jeg har ett Profesjonelt Team i Ryggen.

Det kjempes ikke bare mot NorgesToppen, men jeg vil strekke det så langt å si Verdenstoppen. Finalen ble kjørt mot en som ligger i Toppsiktet i Formula Drift i Statene, Simen Olsen.

Det er en Sjåfør i vekst, & det er Ekstra kult når han velger å dra hjem for å være med å sette preg på Norgesmesterskapet.

Jeg vil også trekke frem unggutten Even Skaar som tok sin første pallplassering i klassen PRO, dog med ny bygd bil. Det sier litt om hva som bor i gutten!

Værgudene viste seg fra flere sider denne helgen, med hagl så store som Kirsebær samt varierende værforhold.

Her vil jeg gi Kudos til Arrangør & Funksjonærer som går foran som ett godt eksempel.

DET FINNES IKKE DÅRLIG VÆR.. BARE DÅRLIG HOLDNING!

NDC

Det arbeidet som blir lagt ned av Arrangør m/ Funksjonærer er det bare å ta av seg hatten for. I lille Norge må vi prise oss Lykkelig for at det blir arrangert billøp av dette Kaliberet. Jeg hører ofte at kjøring på små baner ikke har noe med Drifting å gjøre.

Den ballen vil jeg legge død. Det er lett å bli «stormannsgal» når du ser det store bilde ifra både Europa & Statene. Her har NDC gjort en fenomenal jobb for å få med de rette elementene. Drifting er en ferdighets sport.

I årets sesong har vi element av tekniske baner, & avslutnings runden går på en høyhastighets bane.

Rekruttering

Drifting er inne i en Gull alder her til lands. Jeg er lidenskapelig opptatt av at det skal fortsette å gro nye tilskudd & at kurven ikke skal få et peak feil vei.

Vi har alle en jobb & gjør for å holde Motorsporten Bærekraftig, også er det viktig å holde kostnadene innenfor rimelighetens grenser slik at vi fortsetter å bygge miljø uten for mye frafall. For min del er det svært gledelig å se hvilken effekt Grassrot-Drifting har som lavterskel tilbud, der du kan stille til start med en bil til svært begrensende midler med de rette sikkerhets tiltakene.

Jeg vil dele en Hemmelighet med dere!!

Det er Rått med 1000HK! Men Råskapen man opplever i en Grassrotbil med 200HK, der man kjører det tøy & lemmer kan holde. Hvor man utnytter bilen til det ytterste av de fysiske lover. Det er Racing!!!

Olav Haugen Hasdal