Racingsekskjonen inviterer til dialogmøte søndag 8. September 2019 klokken 11.00, for Historisk Racing klasse J1, J2 og DTM til og med 1995.
Sted: Vålerbanen, gamle kafeteriabygget.
Racingseksjonen ønsker en konstruktiv og åpen dialog med Historisk Racing Norge, potensielle sjåfører, bileiere og andre interessenter.
Det vil ikke bli besluttet noe i dette møtet, da møtet er ment som et dialogmøte for å få frem innspill fra miljøet.
Innledning:
Historisk racing har de senere år hatt en god utvikling i antall førere, og vi ser nå at interessen for biler i periode J1 og J2 (Gruppe A/N 1981 – 1990) er sigende. Fra og med 2019, har J1 og J2 også fått NM status, og kjører pt finale sammen med eldre periode biler, i klasse 10.
Racingseksjonen har mottatt konkret informasjon på at det kommer flere nye J1/J2 biler på banen neste år, samt at gode krefter i miljøet ønsker at DTM biler til og med 1995 skal kjøre sammen med J1 og J2.
Det er positivt at utøvere med DTM biler ønsker å delta, noe seksjonen ønsker å tilrettelegge for på en klok måte.
I Tyskland kjøres «Tourenwagen Classics” som en egen serie, der J1, J2 og DTM deltar med interne inndelinger klassevis.
- Hvor mange biler er det realistisk å få på banen i 2020, (Kom gjerne med konkrete navn på deltakere, og bilinformasjon, samt hvilken klasse bilen er bygd for)
- Skal bilene kjøre under App K regelverket med HTP, DTM regelverket, eller skal det lages et tilpasset regelverk for norske løp?
- Kan vi kopiere konsept og regler fra andre land? (F.eks Tourenwagen Classics)
- Hvem skal administrere klassen og godkjenning av bilene? (HRN, NBF, andre?)
- Hvor mange «faste» biler skal til for å kunne kjøre i en egen finale?
- Eventuelt
Møt opp, og bidra til et positivt møte!