Christian Krognes deltok i sitt andre langdistanseløp på Nürburgring på lørdag. Også denne gangen viste Krognes at han kjører raskt og sikkert på tross av beskjeden erfaring i bil.
Det var iskaldt og små regnskurer som gjorde forholdene såpeglatte på deler av banen mens andre deler var tørre, og til tider haglet det.
-Jeg tror aldri jeg har kjørt under mer krevende forhold. Sporadiske regnskurer gjorde at jeg aldri kunne vite når det plutselig var såpeglatt av regn midt i en sving. Jeg kjørte konstant med vindusviskerne på for å kunne se med en gang om det var nye regndråper på frontruta og måtte samtidig holde litt øye med skyene, sier Krognes.
Det var Krognes som startet løpet. Han gjorde en god start, passerte fem seks biler i løpet av de første svingene, og kom ut midt i feltet i sin klasse. Det var mye dekkprat før start, men Krognes valgte å starte på regndekk. Det var nok et riktig valg for det var svært vått på deler av banen. Bilen han kjørte var imidlertid ikke noe god på regn.
-den innleide Audi TT’en vi kjører var satt opp for tørt vær og vi har heller ikke de beste regndekkene. Den er som å kjøre en tresko på regn. Det finnes rett og slett ikke grep i bilen, sier Krognes.
Etter hvert ble det stadig tørrere på banen og Krognes valgte å skifte til slicks selv om det fortsatt var våte partier på banen og det stadig kom nye små skurer. Etter å ha kjørt i nesten to timer og kun et par runder før han skulle overlate rattet til andreføreren smalt det i forstillingen og det viste seg at forhjulslageret på høyre side hadde røket. Det resulterte i at både drivaksel og flere andre sentrale deler var havarert. Dermed ble det en drøy times mekking og sammenlagtresultatet var selvfølgelig ødelagt. Likevel fikk i alle fall andreføreren en snau times verdifull trening på det vanskelige føret.
-Selv om jeg er rimelig godt fornøyd synes jeg ikke jeg fikk vist hva jeg duger til i dag. Jeg fikk de vanskeligste forholdene både på tidkjøringen og i løpet og kjempet en konstant kamp med en svak bil og vanskelige varierende forhold. Det jeg er mest fornøyd med er at jeg fikk vist at jeg er en både rask og trygg fører selv under så krevende forhold, avslutter Krognes.