To bautaer i norsk rallycross har bestemt seg for å avslutte sine karrierer på rallycross-banen.
Terje Morstad (NMK Gardermoen) har kjørt billøp i 5 ti-år på rad. 80-, 90-, 2000-, 2010- og 2020-tallet. På 80- og tidlig 90-tallet kjørte Terje EM i Rallycross, sammen med Martin Schanke og «de store gutta» i Ford Escort Zakspeed 4-hjulstrekk. I 1992 ble han Europamester i lagmesterskapet. Fra 1998 og frem til i dag har det vært NM i rallycross, i tillegg til noen år med bakkeløp, i «store super». Terje kjørte et år i Opel Ascona B, så ble det BMW i 18 år, før det ble Citroën Xsara de siste 3 årene. I 2008 og 2010 ble Terje Norgesmester. I tillegg til to NM-gull har Terje tatt 5 NM-sølv og 4 NM-bronse. Terje har også vunnet enkeltløp som Support-race til EM-runden i Höljes i 2009, SM-finalen i 2011 og finaleløpet på Lyngås i 2012.
Terje avsluttet karrieren med en flott 3. plass på løpet på Finnskogbanen og ble nummer 4 i NM. Det står det respekt av.
Også Frode Leirhol (NMK Valdres) er å regne som veteran i norsk rallycross selv om han er noe yngre enn Morstad. Han har deltatt i Norgescupen og Norgesmesterskapet i både Bakkeløp og Rallycross i mange år i klassen for biler inntil 2400 ccm. Han ble vinner av Norgescupen i Rallycross Nasjonal i 2010 og Norgesmester i Bakkeløp i 2020, og har i tillegg flere sølv- og bronsemedaljer. Med sin wankel-boble preget han løpene i mange år før han gikk over til BMW.
Frode kunne i likhet med Morstad avslutte karrieren på Finnskogen med 3. plass på løpet og i tillegg bronsemedalje i NM 2021.
Hele rallycrossmiljøet takker for deres bidrag til mangfoldet, underholdningen og samholdet i Norsk Bilsport.